zaterdag 29 maart 2014

Een weekend in Monti Christi

Hola Amigo's

Een kleine update wat er verder gebeurt in mijn leventje hier: 
Ik ben dit weekend naar Monte Cristi geweest, dat is een klein dorpje aan de zee. De zee is er niet zo blauw als op andere stranden, het lijkt meer op de belgische zee, maar dan 10 keer zo warm. 
Ik vertrok heel vroeg in de ochtend, om 7u met de guagua, samen met Lukas en Gregor en nog wat mensen uit het dorp. Het is hier namelijk de gewoonte om zo vroeg te beginnen met werken of uit het dorp te vertrekken. Tegen 10u was ik in Monte Cristi.
Daar ging ik eerst naar het nationaal park El Morro, daar is een grote berg die ik beklom, het was redelijk lastig want ik had mijn trekrugzak en alles bij me voor het weekend en het was ongeveer 25 graden op dat moment denk ik.
Op de top van de berg had ik een geweldig uitzicht over de zee en het was heel leuk om de wolken te zien die de zee met hun schaduwen kleurden. 
Nadat ik terug beneden was ging ik naar de kust waar ik mensen uit Boston ontmoette, een vrouw, spaanssprekend, maar een heel lieve openhartige die me een heleboel vertelde over de zee en het leven in Boston en dat ik eens moest op bezoek komen, maar ik heb geen contactadres helaas. 
Daarna wandelde ik terug richting het dorp en ging iets eten in het dorp, liep wat rond en ging toen terug naar de kust. waar ik wat zwom en op het strand lag. Toen kreeg ik telefoon van Lukas dat ze ook aangekomen waren in Monte Cristi en ging met hen en Stacey op het terras van het hotelletje waar we verbleven iets drinken. 
In de avond aten we pizza en daarna ging ik slapen,ik was moe van de hele dag die vroeg begonnen was. Stacey ook, maar de jongens gingen nog uit naar het dorp. 
De volgende morgen was ik al vroeg wakker, 7u30, maar de jongens en stacey sliepen tot 11u of later, ik wachte niet meer tot ze wakker waren omdat het kon zijn dat ik anders geen guagua meer had naar Rio Limpio en zij bleven nog een dag langer. 

De tocht naar Rio Limpio :p 

Ik vertrok vanuit het hotel al wandelend om 11u. Na 5 minuten wandelen stopte er een montoconcho, een motor taxi die me vervoerde naar de halte waar ik een busje kon nemen naar Dajabon.
In Dajabon wandelde ik even rond, kocht nieuw belgeld en ging naar de supermarkt waarna ik opzoek ging naar een Gua Gua om naar Loma de cabrera te gaan, Ondertussen was het 12u30. Een Dominicaanse mevrouw die me zag rondkijken wou me helpen voor een gua-gua, maar ze bracht me naar een plaats waar enkel de dure gua-guas rijden en enkel tot Santiago de la cruz, dat is halverwege Loma. 
Dan was er een dominicaan die me voorstelde om met de motor te gaan maar dat zou me 300 pesos kosten terwijl de rit normaal 50 of 60 pesos is. Na lang zoeken en praten in mijn spaans, dat nog steeds niet fantastisch is vond ik uiteindelijk een goede Gua Gua. 
Eens in Loma de Cabrera was ik blij nog een Gua Gua naar Rio Limpio te vinden want het was al 13u40 en nomaal gezien gaan de laatste Gua Guas naar Rio Limpio rond 13u-13u30. 
het was een trage maar goede gua-gua rit, ik babbelde een beetje met een vrouw die ook in Rio Limpio woont, maar ze ging eerst op bezoek bij haar vader, hij leeft al 5 jaar met Kanker en ze vertelde me dat het heel moeilijk is voor haar familie omdat het duur is met alle medicijnen enzo. 
Tegen 16u kwam ik eindelijk in Rio Limpio aan, hier maakte ik met Juivi brood en daarna begon ik met het schrijven van dit blogbericht. 

De groetjes van hier. 
Anna

Geen opmerkingen:

Een reactie posten