vrijdag 21 maart 2014

Santigo en verder in Centro Verde.


Heyhey!


En het is weer een tijd geleden dat ik nog eens tijd maakte om op mijn blog te schrijven, maar nu heb ik even tijd om mee te delen hoe het leven er hier verder aan toe gaat.

Vorig weekend was ik een weekend in Santiago met vrienden die daar wonen, dat was heel leuk, we bezochten het monument van de stad dat je kan beklimmen en van daaruit de hele (grote) stad zien. Het was weer een heel ander leventje dan in de bergen, maar Santiago is een leuke stad.
Deze week hebben we vooral gewerkt op Centro verde met de fruitbomen en nieuwe ananasplanten.
Ik ging ook weer helpen in de escuelita.
 
Gisteren was er een Amerikaanse College groep die hier voor 1 nacht verbleef, ik wou graag met hen mee gaan naar een rivier een beetje verder op waar je kan zwemmen en van rotsjes in het water kan springen, maar dat was niet mogelijk doordat er veel werk was in Centro Verde.
Ik ging wel gisterenavond even naar waar zij sliepen om met hen te babbelen, dat was leuk.

En vanaf nu heb ik ook een dominicaans telefoonnummer, want mijn telefoon heeft beslist om niet zoveel bereik meer te hebben en smsjes sturen is veel goedkoper met mijn dominicaanse nummer, dus als je per se iets dringends wil vragen of weten kan je altijd daar een berichtje sturen. (vraag me het nummer als je het nodig hebt.
Ik werk afentoe verder aan mijn lepeltje dat ik aan het maken ben, maar alleen werken in het houtatelier is minder leuk dan met een mensen daar.
Ik kan nog steeds geen fotos uploaden, wel als ik eens naar een grotere stad ga, maar dat weet ik nog niet wanneer dat zal zijn.
Er zijn nu wel een paar fotos van me in het dorp en in centro Verde die een van de finse mensen heeft gemaakt dus kijk maar eens op mijn profiel als je die wilt zien.

Zo, dat was het zo ongeveer voor nu.
Verdere plannen zijn misschien een weekend naar Santo Domingo en voor de rest hier werken in Centro Verde en in de escuelita.
Ook zou ik graag de school eens bezoeken, daar zou ik gaan vertellen over de verschillen tussen onze en hun cultuur en een beetje uitleg geven en dan eens rondkijken hoe hun schoolsysteem ineen zit, want daar ben ik wel benieuwd naar.

Doei!
Anna

Geen opmerkingen:

Een reactie posten