zaterdag 1 maart 2014

reis naar Las Terrenas- Samana -- Walvissen

Buenos Dias!

Het is een hele tijd geleden dat ik een internetverbinding vond die goed genoeg was om mijn blog te updaten, maar nu ik na mijn reisje naar de zee terug ben in de bergen, heb ik weer wat internet gevonden.
Hier dus het verslag van mijn reisje naar de zee met een groepje Finse mensen.

Mikko en ik vertrokken Vrijdag 21 Februari met een Gua-Gua vanuit centro Verde naar Loma de Cabrera. Daar hebben we de familie van Gonzalez bezocht, hij heeft net een nieuw kleinkindje, ze was 11 dagen oud, superschattig. We bleven voor 1 nacht in een klein hotelletje in Loma en de volgende dag reisden we verder naar Santo Domingo om de Finse groep op te pikken aan de luchthaven.
Helaas werd ik in de bus ziek, gelukkig had ik niet al te veel gegeten op voorhand waardoor mijn maag niet veel inhoud had.

Eens bij de finse mensen begon mijn week van Luxe en droomwereld. De eerste nacht sliepen we in een all inclusive beach resort.
Mijn kamer was op 100M van de zee. Voor de rest had het resort en privee strand, cocktailbar met gratis cocktails, zwembad, volleybalveld, massage, en natuurlijk de caraibische zee.

De volgende dag, reden we met een taxibusje naar Las Terrenas, een stranddorpje in het zuidoosten van het land, aan de Atlantische Oceaan.

Het was alsof ik in een postkaartje gestapt was. Palmbomen, witte stranden, een hotel met een supergiant kamer, en een surfschool en relaxplaats aan het hotel.
We kwamen daar aan redelijk laat in de avond, het was al donker dus we aten en daarna gingen we slapen met het vooruitzicht op een mooie zonnige stranddag.

In de voormiddag van de volgende dag namen we een taxibusje om het oude centrum van het vissersdorpje Las terrenas te bezoeken. En in de namiddag gingen we snorkelen.
De 2 de dag leerde ik surfen. Dat was superleuk. Een hele inspanning, maar ernaa voelde ik me supergoed.

op dag 3 van onze reis vertrokken we heel vroeg naar Samana, daar is een baai om walvissen te spotten die naar daar komen vanuit de Noord-Atlantische Oceaan om te paren.
We zaten op de boot, ik keek er heel erg naar uit om de walvissen te zien, en na 45 min ongeveer was het zover, de eerste walvismama met kindje stak haar kop boven water. Hiervan kon ik nog net fotos trekken, maar daarna voelde ik me zeeziek worden, de golven waren heel groot en ons bootje maar klein in vergelijking.
Daarna heb ik niet meer veel kunnen zien. helaas, maar ik heb de fotos van anderen en heb toch een beetje walvissen kunnen zien.
Op het laatste 1 keer een walvis die zich uitstrekte uit de zee. dat was heel mooi om te zien, en ze zijn zo imens groot! Een babywalvis komt elke dag  ongeveer 45 kg bij... En toen dacht ik, wat blij dat ik dat niet ben...

De dag ernaa gingen we terug naar ons klein dorpje in de bergen, en dat is waar ik nu ben.
Gisteren hebben we Ananassen geplant en deze middag heb ik mijn kleren gewassen.
Deze nacht niet zoveel geslapen omdat ik weer een aanval van buikkrampen kreeg, maar in de namiddag was het beter, ik moet heel goed opletten met wat ik eet hier, mijn maag is blijkbaar niet zo sterk.

Voor de rest heb ik het plan om binnen 2 weken de stad Santiago te bezoeken, daar wonen vrienden die ik hier heb leren kennen in Rio Limpio die me een rondleiding zouden geven.
Ik probeer om wekelijks een blogbericht te maken, maar ik weet niet of dat zal lukken.

Het is hier allesinds nog steeds superleuk. De finse mensen blijven nog tot volgende zaterdag. Daarna wordt het hier weer wat rustiger.
Ik hoop dat in Belgie ook alles goed gaat...

Groetjes,
Anna

Geen opmerkingen:

Een reactie posten