donderdag 6 februari 2014


Buenos Dias,


De voorbije dagen veel spaans geleerd en gebabbelt. Het is soms nog
wat moeilijk communiceren hier, maar ik kan me toch al verstaanbaar
maken...
Ik ben gisteren en vandaag gaan helpen in een schooltje waar ze de
kinderen allerlei dingen leren maken, leren breien, haken, vilten, en
nog veel meer.
We zingen dan liedjes in het spaans en ik leer hen wat engels.
Het is leuk om daar te werken.
Voor de rest help ik in het centrum waar ik woon met vanalles, de
gracht voor het water in de lente is klaar.
Gisteren hebben we een gracht gegraven voor de waterleiding van een
nieuw huis dat ze gebouwd hebben.
Ik ga nu elke maandag en dinsdag en la tardes, en woensdag en
donderdag in de voormiddag gaan helpen bij Ursula in dat schooltje. En
voor de rest werk ik hier, klusjes die moeten gebeuren.
Ik leer gitaar en een beetje accordeon...

In het weekend ben ik vrij en dan ga ik eens op bezoek bij de duitse
jongens in het dorp.
Nog steeds de zon hier, mooie uitzichten en zoveel meer.
Eergisteren ben ik een waterval gaan bezoeken in de buurt, eerst even
stappen door de bergen, dat was wel lastig in deze warmte.
Maar wel mooi om te zien.

Voila, tot nu toe is dat zo een beetje mijn leven hier.  Elke dag meer
woordjes spaans en betere conversaties. De tijd gaat hier sneller
voorbij dan in Belgie, of dat lijkt toch zo.
Gisterenavond waren de maan en de sterren supermooi!

Facebook en mijn blog zijn soms wat moeilijk te laden, maar als je nog
wat meer wil weten stuur me gerust een mailtje, dat is makkelijker om
te antwoorden.

Saludos!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten