vrijdag 31 januari 2014

feest in het dorpje en foto's?


Hello!
 
Ik heb al heel wat fototjes gemaakt hier en daar, maar heb er nu een paar voor jullie uitgeselecteerd. De eerste is van het uitzicht hier als je een beetje verder de berg op wandelt,
de 2de is van een klein hagedisjes, die zitten hier superveel en kruipen overal tussen...
en de derde is van het huisje waar ik in woon... Oke, ik heb het geprobeert, maar ze willen niet uploaden, ik stuur ze via email naar iemand door en dan kunnen jullie ze zo te zien krijgen binnenkort...
 
 het is nog steeds goed verder! Gisteren was er iemand jarig in het dorp en er was feest. In het dorp wonen voor een jaar 2 duitse jongens die op uitwisseling zijn.
Daar heb ik een beetje mee gepraat, ze waren heel vriendelijk, zoals iedereen hier eigenlijk.
Ik probeer zoveel mogelijk spaans te babbelen als ik kan,  maar het is soms wel wat moeilijk. Ik heb voor de eerste keer gedanst op zijn dominicaans, heel spannend, want ik kan helemaal niet dansen weetje wel...
 
Volgende week ga ik helpen bij ursula, een vrouw uit het dorp die handwerk dingen doet en nog van alles, zij is ook de gastmama van 1 van de 2 duitse jongens.
Soms is het hier wel wat eenzaam op centro Verde, het is nog moeilijk om echte conversaties te voeren met de mensen hier in het spaans.
 
Gonzalez, de enige die hier eigenlijk echt goed engels praat is tot morgen weg, dus veel praten kan ik niet doen, ik probeer een beetje met chico en Lourdes, zoveel mogelijk in het spaans, maar nog veel met de woordenboek in mijn hand.
Vanmorgen en gisteren heb ik geholpen met het graven van een gracht omdat als het lente wordt is hier heel veel water en als dat niet afgeleid wordt in grachten dan gaat de weg kapot. Het is een aardeweg.
 
Voor de rest weet ik nog niet wat ik ga doen vandaag of de andere dagen. We zien wel.
 
Nog steeds veel zon en de groetjes,
Anna
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten